KKground... ......................... . 搜尋文章請按首頁左上角...................................................................................................@留言請按我@

2012年1月30日 星期一

[新聞] 視帝祥仔:我有社交焦慮症

入行26年的黎耀祥,於09及10年連奪兩屆視帝,又曾闖影壇4年。當不少好戲之人往外發展之際,祥仔卻因自小已患有的「社交焦慮症」而阻礙前進,但他並不着急,只要想起家庭和兒子便滿足的他自嘲:「我冇大志!」本報將一連五日公開祥仔對兒子、事業的睇法及亡母對他影響深遠的感受。

其實唔係唔鍾意拍內地劇或電影,係好多考慮。首先講電影,我喺98至02年都出過去拍咗4年電影,但唔啱我,我好怕陌生人同陌生環境!依家做咁多活動又做咗咁耐,當然好啲,但心底仍然係唔習慣,所以冇乜新朋友或新圈子,圍內一班人嚟嚟去去都係嗰班!

拍電影每次都唔同公司,Office又唔同、Crew又唔同、成班人都唔同,所以每次要從頭去適應一班新嘅人,見咁多唔同嘅人,我都唔敢講嘢……好驚o架!雖然幾十歲人,始終克服唔到,可能係自細性格都好怕人,其實我係有「社交焦慮症」,但我做演員喎……上天就係咁諷刺!以前讀書,返學時隔籬班房開門,我就唔出班房門口住,等人哋出先,我怕唔知同人哋講乜呀!

「我冇大志」

正如拍電影,我要花好多時間去熱身,又要克服心理障礙先可以投入,如果你問我鍾意邊套電影?係冇一部鍾意,因為自己都做得唔好,唔喺狀態!要我克服個人性格上嘅問題,對我嚟講幾難,所以我都唔嚮往拍電影,相反我返TVB仲開心,TVB個個都熟,梳、化、服行埋個個都係廿幾年嘅老臣子,我會好放心、好信任咁喺呢個環境工作,講嘢都唔使擔心。比起喺外邊,我都唔敢亂講笑,一陣得罪人又怕被人話係大哥,我見呢類語言上嘅誤會太多!演戲都要克服客觀環境,外面咁多人都唔熟,Crew又唔熟、Lighting又唔熟,但我喺TVB可以好放肆咁講笑、玩呀……好似燈光,我會叫就吓我個眼袋,換轉喺出面我就好怕講,人家聽完唔知會話:「當我冇料到咩?」

唔想進一步有成就咩?我會話:「我冇大志!」眼見好多電視出身嘅都出晒去拍電影,好似張家輝。劉青雲都有同我提內地巿場,但我都唔急,我演戲唔係為咩成就,演戲為活喺自己世界,我覺得好享受、好安全、好放鬆、毫無憂慮,所以我唔拍內地劇都係呢個原因,返到去人生路不熟,唯一吸引係錢,又可以同好多實力派演員合作。有時諗,作為演員都要拍吓呢類製作就不枉此生!鄧萃雯同我講唔少次話介紹製作人畀我識,我都話唔使住,隨緣啦!

Profile

現年47歲的黎耀祥(Wayne),85年報讀短期演藝訓練課程,得李添勝賞識獲推薦入無綫藝訓班,86年由閒角做起。他曾轉投亞視,02年重返無綫,直至09年憑《巾幗梟雄》「柴九」及10年的《義海豪情》「劉醒」角色連續兩屆贏得視帝。去年中,《義海》尚未於內地播映,但他憑「劉醒」入圍《第十七屆上海電視節》「白玉蘭獎」的「最佳男演員」,成首位入圍的香港男演員。

祥仔因患社交焦慮症,懼怕陌生環境,所以阻礙他闖影壇發展。





















祥仔面對熟悉的環境感覺放鬆,故享受在無綫拍劇。


















http://the-sun.on.cc/cnt/entertainment/20120130/00470_001.html
======================================================
拍檔徐子珊:我都驚驚哋

曾與黎耀祥合作無綫劇《法證先鋒Ⅲ》和《舞動全城》的徐子珊,從未察覺祥仔有異樣。

對於祥仔自爆患社交焦慮症,子珊大表驚訝:「《舞動》時我仲係新人,我都戰戰兢兢啦!顧唔到咁多嘢,所以我留意唔到祥仔有呢個問題;但去到拍《法證》嗰時,覺得祥仔思想好正面,佢仲成日教我哋,帶我哋入戲,又有講有笑,真係唔覺得佢嘅『社交焦慮症』對佢工作有影響。但祥仔講到去陌生環境就唔慣,其實我去拍電影都驚驚哋,電影界中我都係一名新人,就更加『焦慮』啦!」

http://the-sun.on.cc/cnt/entertainment/20120130/00470_002.html
======================================================
嚴重者畏懼「假人」

祥仔患社交焦慮症,中國傳統身心行為學家李寶能指這是人際障礙症其中一種:「如嚴重到影響日常生活就要進行尋根式醫治,如催眠。改善方法係要加強表達能力同多溝通。藝人表面好多社交,但工作時就會分工,兩者要互替時未必適應,正如人與人之間傾談嘅真假感情,要由個人作適當調節,否則就出現對假嘅人產生恐懼。」

























http://the-sun.on.cc/cnt/entertainment/20120130/00470_003.html
======================================================
TVB好舒服

其實我暫時唔拍內地劇有好多原因,好似我個仔仲細,佢得14歲,佢呢兩、三年成長期我哋大家都會好珍惜,可能三年後冇人搵我,但過咗呢三年我個仔大咗,我就永遠都追唔番。外人會覺得我呢個老竇好難得,其實每個人都要計吓自己嘅得失!但我都唔否定有一日會拍,但唔會主動去爭取,可能過一、兩年心態唔同,又可能個仔拍我膊頭,叫我唔使擔心上去試吓!目前我鍾意返TVB拍劇,又鍾意返屋企,正因為我離開過一段日子,睇通咗亦了解咗自己,原來TVB係好舒服,出面嘅世界好難捱!要重新適應對我嚟講好難。」(明日待續)

有仔萬事足的祥仔,珍惜與妻兒相處的時刻。





















http://the-sun.on.cc/cnt/entertainment/20120130/00470_004.html
======================================================
黎耀祥自嘲冇大志
貴為兩屆視帝的黎耀祥,入行26年雖曾闖影壇4年,但未有如其他好戲之人往外發展,原因是祥仔自幼患「社交焦慮症」,怕接觸陌生人、環境而阻礙前進。不過祥仔有美滿家庭和兒子已覺得滿足,不着急事業要再進一步,並自嘲「我冇大志」!

祥仔自言到內地拍劇、拍電影有很多考慮,因為「焦慮症」問題令他不太喜歡接觸陌生環境,即使入行廿多年仍有不習慣地方。曾闖影壇7年的他,被問到最喜歡哪套參演電影時,他坦言沒有:「每次開工都要從頭去適應一班新嘅人,我驚到唔敢講嘢!可能係自細性格都好怕人,其實我係有『社交焦慮症』,但我做演員喎……上天就係咁諷刺!」

愛「娘家」 不外闖

其實劉青雲都有向祥仔提及內地市場之大,但他不急於到內地發展:「我演戲唔係為咩成就而係活喺自己世界度,返內地拍劇人生路不熟,唯一吸引係錢,鄧萃雯同我講唔少次話介紹製作人畀我識,我都話唔使住!」

做生不如做熟,祥仔反而愛返TVB開工,因為在「娘家」可以好放肆地講笑,祥仔說:「好似燈光,我都會叫就吓我個眼袋,換轉喺出面我就好怕講,人家聽完唔知會話:『當我冇料到咩?』」

祥仔因有社交焦慮症,對陌生環境會感到不自然。

























(東方日報)

沒有留言:

張貼留言